AMORTYZATORY ELKA STAGE 4 PRZÓD OUTLANDER/ RENEGAD

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 018238
  • Dostępność: Zapytaj o dostępność Zapytaj o dostępność  (0 szt.)
  • Cena netto: 5 785,37 zł 7 116,00 zł
  • Niedostępny
  • Oblicz_raty_duckblue
018238

Proponowany komplet amortyzatorów na przednią oś pasuje do :

OUTLANDER MAX 650
OUTLANDER MAX 850
OUTLANDER MAX 1000  

Wydajność najwyższych modeli amortyzatorów w dostępnym dla każdego i łatwym w obsłudze pakiecie

Stage 4 to tylko krok od najwyższego modelu amortyzatorów – Stage 5, z którym dzielą większość wspólnych komponentów. Posiadają regulację wolnego dobicia, która w połączeniu z wbudowanym układem upuszczania ciśnienia podczas nagłych uderzeń zawieszenia, zapewniają wydajność sportowych amortyzatorów w bardzo rozsądnej cenie. Dodatkowo wyposażone są w regulację odbicia.

Korzyści płynące z wymiany amortyzatorów na Stage 4:
- Pozwala na osiągnięcie jeszcze większych prędkości w trudnym, wyboistym terenie
- Redukuje takie zachowania quada jak nurkowanie, przechyły na zakrętach czy siadanie pojazdu przy przyspieszaniu
- Chroni przed maksymalnym dobiciem amortyzatora po lądowaniu z wyskoków
- Zapewniają zwiększoną trakcję i maksymalną manewrowość w każdych warunkach
- Pozwalają na kontrolę nad głównymi parametrami amortyzatora bez zbędnych komplikacji

Przednie amortyzatory sprzedawane w parach - trzpień o średnicy 36mm
W zależności od specyfiki tylnego zawieszenia:
Tylny amortyzator sprzedawany indywidualnie – trzpień o średnicy 46mm
Tylne amortyzatory sprzedawane w parach w zawieszeniu niezależnym – trzpień o średnicy 36mm

Regulacje:

REGULACJA WOLNEGO DOBICIA AMORTYZATORA
Dzięki regulacji wolnego dobicia, kierowca może dostosować twardość zawieszenia w zależności od warunków terenowych lub preferowanego stylu jazdy. Obracając czerwone pokrętło zgodnie ze wskazówkami zegara utwardzamy zawieszenie, a w kierunku przeciwnym, sprawiamy że staje się bardziej miękkie. Dodatkowo, oprócz tej regulacji, amortyzator ma już wbudowany zawór, który uwalania ciśnienie generujące się podczas szybkiego dobijania amortyzatora, np. podczas lądowania z wyskoku.

Przykłady, w których wolne dobicie ma wpływ na działanie zawieszenia:
- Pochyły nadwozia na zakrętach
- Siadanie pojazdu podczas przyspieszania
- Nurkowanie pojazdu podczas hamowania
- Nierówności terenu, takie jak podjazdy i zjazdy
 

REGULACJA ODBICIA AMORTYZATORA
Regulacja odbicia wpływa na prędkość, z jaką amortyzator się rozciąga po jego ściśnięciu (dobiciu). Chociaż odbicie jest już dostosowane do warunków, w jakich będzie użytkowany amortyzator, czasem niezbędne są dalsze regulacje. Ponieważ nie każdy typ terenu czy tor jest taki sam, niektórzy użytkownicy chcą mieć kontrolę nad odbiciem amortyzatora, aby dostosować je do aktualnej nawierzchni. Prawidłowo ustawione odbicie sprawia, że koła natychmiast opadają na ziemię dla maksymalnej trakcji i przeciwdziała powodowanemu przez szybkie rozciąganie sprężyny efektowi wybijania pojazdu w górę. Elka oferuje dwie metody regulacji odbicia: ręczne pokrętło lub śrubę, obie działające na zasadzie kliknięć.


GWINTOWANA REGULACJA NAPIĘCIA WSTĘPNEGO SPRĘŻYNY
Wszystkie amortyzatory Elka posiadają gwintowaną regulację napięcia wstępnego sprężyny, pozwalającą na regulację rozkładu masy na przednie i tylne koła oraz zwiększanie lub zmniejszanie wysokości zawieszenia pojazdu w zależności od potrzeb. Regulacja jest prosta i wykonuje się ją poprzez obracanie czerwonego pokrętła, które potem jest zabezpieczane śrubą blokującą przy użyciu dołączonych w zestawie narzędzi. Dla najlepszych efektów napięcie wstępne należy regulować przy pojeździe podniesionym na podnośniku, ale czynność tę można również wykonać na pojeździe stojącym na ziemi.


Technologia:

Technologia dużej przepustowości oleju:
- Szerokie kanały olejowe umożliwiają ogromny przepływ oleju
- Stosunek przepływu oleju podczas odbicia, a dobicia jest taki sam (1:1)
- Małe ograniczenie przepływu oleju = delikatne, przewidywalne i stałe zachowanie podczas dobicia amortyzatora
- Mniejsze parcie na wewnętrzne części = większa wytrzymałość oraz rzadsze serwisowanie amortyzatorów

Wbudowany układ upuszczania ciśnienia podczas szybkiego dobicia:
- Ustawiony fabrycznie bez potrzeby regulacji
- Dostarcza wydajność na poziomie amortyzatorów sportowych, bez skomplikowanej, dodatkowej regulacji

Wewnętrzne części o niskim współczynniku tarcia:
- Tłok wykonany z anodowanego aluminium
- Aluminium użyte do wykonania amortyzatorów znacząco obniża ich masę
- Anodowanie o bardzo niskiej tolerancji pozwala na poprawienie wytrzymałości i zmniejszenie tarcia
- Specjalnie zaprojektowany gwint zapewnia większą powierzchnię i mniej tarcia, co ułatwia regulację naprężenia sprężyny

Ultralekki design:
- Części wykonane z lotniczego stopu aluminium
- Gładki, lekki zbiorniczek ze schowaną pokrywą chroniącą zawór zbiorniczka z azotem
- Ultralekki design sprężyny o większej średnicy i rzadszym uzwojeniu, zapewniający niższą masę przy zachowaniu niezawodności oraz zapewnieniu intuicyjnej regulacji wysokości pojazdu
- Zmniejszona masa i tarcie = zwiększona ruchliwość i mniejsza temperatura pracy = mniejszy opór do zniwelowania
- Specjalne podkładki zaprojektowane po to, by ograniczały ilość dostających się drobin, co przekłada się na mniejsze zużycie amortyzatora
- Neutralny kolor pozwalający na dopasowanie do każdego sprzętu

Anodowane elementy:
- Zapewniają gładką powierzchnię, która ułatwia ograniczyć tarcie wewnątrz amortyzatora
- Bardziej wytrzymałe niż te, wykończone anodyzacją roztworem kwasu siarkowego
- Chromowany trzpień

System trzech uszczelnień:
- Uszczelnienie głowicy składa się z zewnętrznej osłony przeciw drobinom, uszczelniacza wysokociśnieniowego i o-ringu
- Amortyzatory z 46mm trzpieniem posiadają dwie osłony przeciw drobinom, aby jeszcze bardziej je zabezpieczyć
- Materiał z którego został wykonany o-ring jest odporny na duże zmiany temperatur
- Uszczelka wykonana z materiału z pamięcią kształtu pomaga utrzymać szczelność w najtrudniejszych warunkach
- Wszystkie uszczelniacze wykonane są z najwyższej jakości materiałów, ostrożnie dobrane dla optymalnego balansu pomiędzy osiągami, a wytrzymałością amortyzatorów

Zastrzeżona formuła oleju:
- Olej w pełni syntetyczny
- Olej o niskim współczynniku tarcia i lepkości
- Ultra wytrzymały na wysokie temperatury
- Wydłużona żywotność